You don’t have to go fast...
you just have to go

Slowrun is een totaal nieuw concept in Zutphen speciaal voor vrouwen, die graag (weer) willen gaan bewegen. Denk jij dat jij niet kunt (hard)lopen? Je bent niet de enige. Met jou vele andere vrouwen. Misschien omdat je lange tijd hebt stil gezeten, je niet sportief bent of omdat je overgewicht hebt. Maar geloof mij…….jij kunt dit! Wil jij je ook graag fantastisch gaan voelen, zowel innerlijk als uiterlijk, maar heb jij voor jezelf altijd een excuus? Ga dan slowrunnen!

D8FE8C9B-299A-403B-803E-85809FD371D8_1_105_c
Rectangle 4

Slowrun is lopen vanuit een ontspannen basishouding, door middel van looptechnieken en ademhalingsoefeningen en alles in jouw eigen tempo. Je leert voelen hoe het echt met jou gaat en ontdekken wat jij nodig hebt. Samen met een groep vrouwen die allemaal vanaf hetzelfde punt starten en hetzelfde doel hebben: je fitter voelen, je hoofd leegmaken, je mindset veranderen, sporten fijn gaan vinden………..

We doen het samen! Geen schaamte, geen prestatiedruk, laagdrempelig, maar vooral veel plezier. Heel veel plezier! We werken naar een haalbaar doel voor jou.

Waarom slowrun?

De basis van Slowrun is een goede loophouding. Bij slowrun maken we gebruik van de neusadem, die functioneert als een natuurlijke rem. Het zorgt ervoor dat je niet over je grenzen gaat en je de aandacht bij jezelf houdt. Je leert op die manier luisteren naar je eigen lichaam.

De les bestaat uit: een warming up, ontspanningsoefeningen, lopen vanuit deze ontspannen houding, oefeningen tussendoor en een cooling down.

De voordelen

  • Je bouwt rustig conditie op
  • Je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam
  • Geen prestatiedruk of moeten
  • Laagdrempelig
  • Genieten van het bewegen
  • Je gaat lopen op vetverbranding
  • Aanmaak van feel good stofjes in je hoofd
  • Alleen vrouwen zoals jij en ik
  • Geschikt voor alle leeftijden

De mogelijkheden

slow-run

10-weekse cursus

De basis van de 10-weekse cursus is plezier en ontspanning. Samen met een fijne groep vrouwen de lol in bewegen (her) ontdekken. Looptechniek, oefeningen, core stability, en vooral ademhalingsoefeningen om ervoor te zorgen dat jij ontspannen gaat lopen.Afstand en gelopen tijd zijn geen doel op zich bij Slowrun

37B2DF00-EFAC-45AE-B4A7-841F46B22257_1_105_c

Na de 10-weekse cursus

Je wilt door blijven lopen na de 10-weekse cursus? Dan is aansluiten bij een slowrun groep een goed idee. Samen regelmatig lopen op een vast moment is een goede stok achter de deur. Je weet dat jouw loopvriendinnen er ook staan, jou motiveren om er samen tegen aan te gaan.

Rectangle 10

Personal training

Liever leren slowrunnen in een persoonlijk traject? Of vind je het nog spannend om mee te rennen in een groep, maar wil je wel graag starten? Dat kan ook. Samen kijken we naar jouw persoonlijke wensen en gaan we werken aan jouw doelen. In overleg kiezen we de dagen en tijdstippen die jou het beste uitkomen. Het gesprek is altijd vrijblijvend.